ASSALAMUALAIKUM.OSIPSIYO.KONICHIWA.HYE.:: WELCOME TO LAVENDER'S GARDEN. FROM HEART TO HEART..LET'S SPREAD THE UKHWAH!;) ::
Welcome to Lavender's Garden.. Let's spread the ukhwah! ;)Follow or Dashboard

10 May, 2009

"Selamat Hari Ummi Sedunia.. ”



Ummi..
Anakanda masih memerlukan petunjuk..
Ke jalan kebahagiaan..
Dunia & Akhirat..
Setia mengajar erti kekuatan..
Restu & doa Ummi iringkan..
Terima kasih atas segalanya..
Jasa Ummi akan Anakanda kenang..
Kerna engkaulah Ummiku…

10 Mei 2009
Hari ini semua insan-insan istimewa bergelar Ummi, Ibu, Mak, Mama, Mok, diberikan penghormatan yang secara tak langsungnya memberikan sedikit senyuman di hati mereka. Hari Ibu tahun ni aku sambut ala kadar sahaja. Agak buntu memikirkan hadiah apa yang patut aku bagi pada Ummi kali ni. Walaupun aku tau, hatta harta setinggi gunung,emas sampai ke siku, baju 1 kontena yang aku hadiahkan sekalipun tak mampu membalas jasa Ummi selama ini. Dah hampir 21 tahun Ummi bertugas sebagai IBU untukku. Rasanya belum puas aku menikmati kasih sayang Ummi yang walaupun sudah terlalu dalam nilainya buat insan bernama anak macam aku. Sangatlah tidak benar jika aku katakan sepanjang usia aku dibesar dan dimanjakan oleh Ummi, tak pernah sekali pun aku lukakan & sakitkan hati Ummi. Mungkin juga Ummi pernah menangis sedih kerana sikap seorang anak. Atau mungkin juga Ummi hanya tersenyum bangga lantaran punya anak seperti aku & kakak-kakak yang lain? Ah...mustahil sangat tu. Ampunkan kami Ummi. Apapun yang pernah terjadi, kami terlalu ingin menjadi permata yang paling bersinar di hati Ummi. Percayalah.
" Sesungguhnya syurga itu terletak di bawah tapak kaki ibu.."
Lalu, anak manakah yang sanggup merelakan syurga itu hilang begitu saja?
........................................................................................................................................................
Rantai tangan yang aku tempah khas untuk Ummi sudah pun siap.
Subhanallah, cantik sungguh. Halus buatannya, Patutlah akak yang karangkan butir-butir kristal ni pun nampak lembut & ayu ja. Kalau aku yang buat, mesti x jadi nih! hee..
Sengaja aku pilih kombinasi kristal purple tua+ putih. Biar nampak bangkit.. Tambah pulak, aku memang cintakan purple!;-) Harapnya aku dapat ukirkan secebis senyuman di hati Ummi nanti..

p/s: Trima kasih yang xterucap didedikasikan kepada Ummi tersayang ~ Hjh. Faridah Shaari ~ Kau wanita terhebat dlm hidupku!

No comments: