ASSALAMUALAIKUM.OSIPSIYO.KONICHIWA.HYE.:: WELCOME TO LAVENDER'S GARDEN. FROM HEART TO HEART..LET'S SPREAD THE UKHWAH!;) ::
Welcome to Lavender's Garden.. Let's spread the ukhwah! ;)Follow or Dashboard

01 October, 2009

Kisah Aku Yang Sudah 21 Tahun...

Eid Miladi…



29092009 ~ Hari ini, Anis Syuhaida merupakan seorang hamba Allah yang berusia cukup 21 tahun. Sudah cukup besarkah aku? Jawapannya tidak. Ini kerana aku masih merasakan masih banyak yang belum aku temui dalam hidup. Masih tak terkira cita2 dan impianku yang belum tertunai. Masih tak terjawab segala persoalan yang bermain-main dalam hati ini. Tepat jam 12.00 tengah malam, 290909, berpusu-pusu sms yang masuk. Macam orang kat pasar malam pulak. Hehe.. Sungguh mengharukan bila rata-ratanya dari sahabat-sahabat lama waktu di Maahad dulu. Memang kenang aku dalam doamu betullah.


Tak kurang jugak yang tak ingat. Mungkin lupa. Tak palah,dimaafkan.


Sms birthday wishes yang paling buat aku touching, dari sahabat sekelas di zaman Maahad dulu~ Fatihyyah nama dia.


“ Hari ini hari lahirmu..


Hari bertambah lagi usiamu..


Hari ini akan bertambah juga tanggungjawabmu..


Hari ini akan menjadikan dirimu lebih matang…


Dek ujian yang akan mendatang..


Hari ini akan menhadi saksi ketabahan dirimu


Mengharung onak & duri..


Hari ini Allah telah memendekkan lagi jarakmu denganNya..


Semakin berkurang tempoh untuk beramal..


Semakin kubur mempersiap tempat untukmu..


Semakin bersedia malaikat maut datang menjemput..


Semakin dekat masa amalan dihitung…


Dan semakin hamper haruman Firdausi @ azabnya Naaru Jahnnam..”


~ EID MILAD KE-21 ~



Entah kenapa, ayat-ayat tu hadir bersama dengan macam-macam perasaan. Insaf..
Fikirkan umurku yang makin sampai ke garisan penamatnya..Sedangkan bekalan untuk aku ke daerah sana tak seberapa. Dosa? Tak payah cakaplah. Mesti tak terhitung sepanjang 21 tahun aku hidup ni. Ighfir zunubi Ya Allah..


Siangnya, aku ke kelas dengan hati yang penuh azam-azam baru. Azam-azam yang selayaknya untuk gadis yang seusia denganku. Rasa untuk bergelar insan berjaya lebih membuak-buak berbanding sebelum ni. Bukan tak pernah, cuma keinginan tu makin bertambah. (*_<)


Ramai jugak yang wish kat aku. Dapat 1 gift dari sahabat lama yang sama-sama menjejakkan kaki ke KUIN ~ Azie ~ macam tahun lepas, ada saja yang dia bagi. Trima kasih banyak Azie. Mesti aku balas punya nanti. Insya Allah..;-) Dan sangat-sangat tak dilupakan jugak, 2 orang lagi sahabat aku yang xpernah missed bagi birthday gift untuk aku tiap kali 29 September ~ Aton & Rohani ~ comel-comel hadiah yang aku dapat. Mahal? Haha, tak taulah. Mungkin.. Paling istimewa, ingatan yang aku terima dari Kak Najian tiap tahun ~ Akak yang jauh tapi dekat dengan untaian tazkirah dan pesan nasihatnya. Ada saja kejutan yang dia buat. Syukran kathir.. Juga sahabat-sahabat yang lain, yang tak pernah lupa mendoakan kepanjangan usia dan kerahmatan hidup aku selama ini, huluran jutaan penghargaan aku hulurkan. Tak mampu aku nak sebut semuanya kat alam maya yang sempit ni..(n_n)


Tahun ni, aku dah berniat untuk buat kenduri untuk sahabat-sahabat aku. Sekali-sekala jamu mereka makan, best jugak. Disebabkan semua mengidam KFC, aku mengiyakan saja. Dah dekat setahun tak ke kedai warna merah tu. Paling rindu kat cheesy wedgesnya yang kaw sangat. Argh.. kami kan tengah boikot? Ya..memang. Tapi sejak terbaca keratan berita dalam paper 4,5 bulan lepas ~ Malaysia telah membeli saham penuh KFC Bhd ~ kami makin yakin. Boleh percaya ke? Untuk kali ni, aku percaya. Cuma melepaskan rindu. Insya Allah, lepas ni akan dikawal ketat nafsu ni. Boikot sebab takut gemuk jugak sebenarnya. Selebihnya, boleh menjimatkan pitih. Ya, itu paling penting.


Sepetang itu, kami makan sambil lewa kerana terlalu teruja untuk bergambar di premis KFC yang baru saja dirasmikan beberapa bulan lalu. Besar berbanding yang lama. Sangat tersorok dan kecil. Mungkin Kedai Borong Din lagi luas. Yang ni, buat balapan untuk lumba lari pun boleh. Haha..Tak percaya? Nah! Tengoklah..



bacaan doa yang diimamkan oleh Aton..



posing2 termahal ari itu..



sangat kenyang mereka2 ini...


No comments: