ASSALAMUALAIKUM.OSIPSIYO.KONICHIWA.HYE.:: WELCOME TO LAVENDER'S GARDEN. FROM HEART TO HEART..LET'S SPREAD THE UKHWAH!;) ::
Welcome to Lavender's Garden.. Let's spread the ukhwah! ;)Follow or Dashboard

20 October, 2009

Semalam D' Bendang Di Kelubi..

Welcome..Selamat Datang.. Ahlan Wasahlan.. Sawadikap..

Petang kemarin, sengaja aku ajak ayah makan di luar.
Respons ayah, no problem! Sekali sekala, perlu jugak makan angin di luar. Release tension yang mungkin ada di dalam rumah..
Tersenyum puas aku apabila mendapat respons yang sebegitu positif dari ayah.
Setelah mencari2 restoran mana yang sesuai dijadikan tempat menjamu selera, akhirnya teringat aku pada Restoran Bendang D'Kelubi yang pernah kami singgah satu ketika dulu.
Di situ jugalah lokasi pilihan ayah dan ummi untuk melansungkan kenduri kesyukuran sebelum berangkat ke Tanah Suci 3 tahun yang lalu...
Lokasinya yang agak terpencil jauh di dalam kampung tidak menjadi penghalang untuk orang ramai singgah mengisi perut yang lapar.
Macam2 jenis masakan ada. Ala2 Melayu, Thai, Cina dan lain2 . Pendek kata, 1 Malaysia lah! Tapi, makanan India aku tak pasti wujud atau tidak. Nantilah.. aku resuggest semula.
Bagi aku yang sukakan tempat2 yang berkonsepkan tradisional dan etnik kreatif, sangat membuai pandangan bila berada di sini. Tenang, macam berada di kampung.
Paling special, segala kemudahan disediakan sesederhana mungkin.
Surau, bilik santapan untuk sebarang majlis, PA System yang boleh tahan lengkapnya, dan lain2 lagi. Anda nak tahu, pergilah sendiri.
Sangat sesuai jika dijadikan tempat untuk gathering bersama sahabat2 handai mahupun kaum keluarga.
Romantik. Ya, itu salah satu auranya. Suasana di restoran ini memang romantik.
Usai makan, kami berjemaah di Surau Al-Huda yang diilhamkan oleh pemilik restoran ini sendiri ~ seorang Pak Aji yang aku terlupa namanya.
Beginilah suasana di restoran itu yang mampu aku zahirkan melalui lensa kamera talifon Sony W660i ku..

Basikal tua ayah mungkin lebih berkilat dari yang ini...



Nak oder apa?
Tengok saja Menu-menu ini..

Ikan siakap stim halia..



Anda berminat? Sebarang pertanyaan tentang lokasi ini, bolehlah cuba2 hubungi saya di sini..(^_^)

No comments: